25e december

Gokväll!
Idag har jag varit sjukt förvirrad och väldigt trött, eftersom igår var en händelserik dag. Jag började min julafton med att frivilligt gå upp kl 7 (!). For med Linn till stallet och visste inte om jag också skulle få rida men tänkte att det skulle bli kul ändå. Väl där så visade hon mig runt och sen gick vi och åt gröt. Efter det gick vi och blev tilldelade varsin häst, jag fick rida en stor kille vid namn Mozart. Han var trevlig, dock lite seg och stel men han jobbade på fint. När vi var klara med dom första hästarna fick vi rida varsin till, jag fick en ponnytjej som heter Heather. Dock var hon halt så jag skrittade bara. Även hon en väldigt trevlig häst och inte alls en som sparkar vad jag märkte, som jag då blivit förvarnad om.
-
Jag kom hem och la mig i badet där jag somnade och vaknade kanske 1½ timme senare.. När jag gick upp så la jag mig på sängen och somnade ytterligare ett tag. Sen kom mamma hem och började peta på mig så då gick jag upp och satte igång med det sista julstöket. Jag gjorde en apelsinpannacotta och mormor gjorde en västerbottenpaj. Innan vi satte oss och åt så blev det något galet med spisen, den small och blixtrade till och proppen gick, vi provade igen och då hände samma sak (idag när vi provade sätta på den funkade den dock som vanligt). Vi åt i alla fall och sen var det dags att öppna paket. Jag är absolut nöjd med mina paket, fick bl.a. kläder, bodybutter, presentkort på gina, nya converse, smink m.m.
-
Idag hade jag då tänkt att fara ner på stan och handla lite, men istället råkade jag somna om när mamma väckte mig och vaknade sen alldeles för sent. Insåg sen att många affärer ändå var stängda idag. Tog en slapp dag framför TVn, och nu ikväll kom Göte (en kompis till familjen) och Linn (alltså min kompis) över på fika och lite kortspel. Nu sitter jag och slöar i soffan, ska snart gå och lägga mig.
-
Tack så jättemycket mamma och mormor! <3
Lite bilder på julklapparna och på pannacottan

-

-

-

-
Man ser inte riktigt alla kläder menmen..

-
Mest oväntade julklappen, inget jag hade önskat men ack så roligt
med nått helt annorlunda!


(Fick lite mer men det är inte med på bild)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0