Hey baby

Sjukt vad den här dagen känns bra, såhär i efterhand. Samhällskunskapsprovet kändes ändå helt okej, jag är nog nöjd och tror att jag får det betyg jag ville ha på den. På naturkunskapen borde vi pluggat ordentligt eftersom vi har redovisning nästa vecka, men det spårade ganska snabbt och blev till massa prat. Dock hade vi det väldigt trevligt så skit samma! Go lunch och mattelektion efter det, som jag inte orkade engagera mig på. Stod och snackade med Pia ett tag innan jag for, trevligttrevligt! Körde och handlade lite, bland annat en ben&jerry's, mumss..
-
Hästvarning! For till stallet i lagom tid där jag upptäckte att massa trevligt folk var tillbaka. Skulle rida Bengt vilket kändes askalas. Fick springa med en ponny då veterinären skulle kolla om hon var halt. Lite jobbigt var det eftersom jag fortfarande är förkyld. Gjorde ordning hästen och fick veta att vi skulle skutta, och blev sjukt nervös men ändå taggad. Hämtade väst som jag inte använts på länge. Sadlade och gick ut, och red fram på en häst som var lite över allt. Började hoppa fram och fick lite ordning och allt kändes helt plötsligt mycket bättre. Vi skuttade runt på lite allt möjligt, tog stöckegrinden med lite tvekan men efter nån gång gick det bra. Till slut blev det att skutta över muren, vilket ponnyn bestämde sig för att göra från stillastående, haha. Kändes som att jag flög rakt upp men ändå hade kvar balansen och landade i sadeln skrattandes med stigbyglarna på fötterna och tyglarna i händerna. Provade igen med bättre resultat och avslutningsvis hoppade vi plank-mur-oxer vilket gick vingligt men ändå bra.
-
Jag måste säga att jag är sjukt nöjd med lektionen idag. Hade inga förväntningar då jag inte visste hur han va i hoppningen. Hade inte ridit honom på flera veckor så vad han skulle vara på för humör idag hade jag ingen aning om. Nä stört kul var det, långt ifrån felfritt och stilhoppning var det inte, men jag fick honom över hindren och det var det som räknades! Galet hur mycket jag älskar stöcke ponnyförening.
-
Nu blir det sova, imorrnbitti har vi engelskanationella, hör och läsförståelsen. Wish me luck!
-
Gammal bild på mig och Van Diesel, som såldes för nåt år sen typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0