Så sinnes glad!

Den här dagen har varit sjukt bra, och dessutom känns det som att jag gjort massor! Engelskanationella i morse gick okej, men det orkar jag inte tänka på. Vi slutade tidigt från svenskan, och jag kunde lugnt äta min lunch, som förövrigt var god, för att sedan lugnt köra upp till sjukhuset. Satt och väntade en lagom stund på min tid, som var avklarad på 3min då jag bara ville klippa av en pinne som petade hål på min kind. Kändes ruggit bra efter det. Hade fått ett sms av the phone house där det stod att min mobil var lagad. Åkte ner utan förhoppningar och får veta att den har ny skärm och nytt framstycke, så den ser mycket snyggare ut nu! Lycklig i själen skuttade jag därifrån för att köpa lite saker på konsum innan jag brummade hem på min moppe, som går precis så bra som jag vill att den ska göra.
-
Väl hemma så fikade jag och mamsen go kladdkaka och go fruktsallad och gott te, stört gott helt enkelt. Tog det bara lugnt och sedan drog jag till stallet, i lagom tid. Fick veta att jag skulle rida Loyd vilken kändes bra. Tänkte att jag skulle rida ut när Sussi säger att jag kan fara ut typ en halvtimme sen komma tillbaka så ska jag få skutta lite på banan. Pulsen steg nästan där och då och jag blev sjukt taggad. Har inte hoppat på hur länge som helst! Gjorde ordning killen och for ut. Efter lite småtjafs var han toppenfin och jag red in på banan och kände mig nöjd redan där, ingenting skulle få förstöra. Tog galopp och drog upp tempot lite. Skuttade. Igen, igen och igen. Kvävdes halvt ihjäl då jag knappt fick någon luft. Men jag var bara så stört lycklig och glad, allt kändes så sjukt mycket bättre än det gjort på sista tiden. Skrittade ut lagomt trött i kroppen. Gjorde killen lite extra fin efter ridturen.
-
Efter stallet då jag kom hem väntade toppengod mat, kyckling med mango chutney och fetaost och curry, muuuums. Käkade framför tvn med käramor. Fastnade där i några timmar, sedan dusch. Och nu sova. Fyfan vilken bra dag det här har varit. Enda dåliga är då att jag är stört förkyld. Har tyvärr inga bilder, men vad gör det? Gonatt sweethearts!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0