Mindre stress om dagen håller doktorn borta från magen?

Hejhej, jag har funderat lite, och jag tror jag kommit fram till att jag ska försöka göra minst en sak som är nedstressande/avslappnande varje dag. Funderar också på att skriva ut det i bloggen så ofta jag orkar, men jag vet ärligt inte om det är någon som bryr sig haha. På senare tid har jag varit väldigt stressad, det är jag fortfarande med det är under kontroll. Och jag har märkt att när jag ibland gör nånting och tänker att "nej, nu ska jag stressa ner med det här" så gör det mig faktiskt mer lugn än om jag bara skulle gjort det utan att reflektera över det. Låter det krångligt?
 
Till exempel i lördags var jag på spa. Under dagen hann jag tänka att jag gjorde det för att må bättre, för att stressa ner. Först hade jag nämligen lite ångest över att jag inte pluggade, men när jag insåg att jag mådde bra av det hela vart jag lugn. En annan dag stängde mobilen av sig, och då lät jag den vara avstängd och kände hur skönt det trots allt var. Alltså, en sån här grej om dagen och att dokumentera det här så ofta jag orkar. Vi får se om det blir något av det här projektet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0